13 Aralık 2013 Cuma

3. Sınıf Zümre Öğretmenler Kurulu Toplantı Tutanağı 2013-2014

3. Sınıf Zümre Öğretmenler Kurulu Toplantı Tutanağı 2013-2014

………………….. ÖĞRETİM YILI …………………. İLKÖĞRETİM OKULU 3.SINIF ZÜMRE ÖĞRETMENLER KURULU1.DÖNEM SENE BAŞI  TOPLANTI TUTANAĞI
Toplantı Tarihi  : Toplantı Yeri     :   Toplantı Saati    : Toplantı No       : 1 Toplantıya Katılanlar:
                                GÜNDEM:
                   1.     Açılış
2.     Eğitim ve öğretim programlarının incelenmesi, ortak bir anlayışla ünitelendirilmiş yıllık ve günlük planların yapılması ve planların uygulamasında birlik sağlanması.3.     Öğretim  metot ve tekniklerinin incelenmesi, kullanılacak araç ve gereçlerin  tespiti.4.     Ölçme ve değerlendirme.5.     Proje ve performans görev konularının belirlenmesi6.  Sınıflarda kitaplık oluşturulması.        7.Uygulamada karşılaşılan güçlükler üzerinde durulup, çözüm yollarının aranması8.      Dilek ,temenniler ve kapanış.
                                                 GÖRÜŞMELER1.              AÇILIŞ
Sınıf  Zümre Öğretmenler Kurulu yukarıda yeri, zamanı ve saati belirtilmiş olan tarihte toplandı. Zümre Gündemi okundu.  
2. Eğitim ve öğretim programlarının incelenmesi, ortak bir anlayışla ünitelendirilmiş yıllık ve günlük planların yapılması ve planların uygulamasında birlik sağlanması.
Levent KARADAĞ : Planlama yapılırken çevre şartları , öğrenci  seviyeleri dikkate alınmalı. Ahmet ASLAN: Klavuz kitabı bulunan dersler için günlük plan yapılmıyor,diğer dersler için ise günlük planların yapılması gerekiyor.  3.      Öğretim  metot ve tekniklerinin incelenmesi, kullanılacak araç ve gereçlerin  tespiti.
Levent KARADAĞ : Sınıfın teknolojik yönden donanımının sağlanması (projeksiyon-bilgisayar)  başarıyı olumlu etkiledi.Ahmet ASLAN: Müzik , resim, beden eğitimi gibi uygulamalı derslerde derslerin eğlenceli geçmesi için araç-gereç donanımının sağlanması gerekli.   Zerrin FİLİZ : Derslerin işlenişi esnasında monotonluktan kurtulmak amacıyla        değişik metot ve tekniklerin kullanılması yararlı olur, programda özellikle Hayat Bilgisi programında her ünitede hangi metot ve tekniklerin kullanılacağı açıklanıyor.Gülbiye ŞEN:Dersleri görsel  kaynaklarla (tv,projeksiyon,vcd ) desteklenmesi ve laboratuarın  kullanılması  yararlı olur.Levent KARADAĞ: Konular işlenirken basitten zora doğru öğrencilere de uygulamalar yaptırılarak, işlenen konuları özelliklerine göre problem çözme, anlatım, soru-cevap, yaparak-yaşayarak öğrenme, şekille gösterme, tümevarım, tümdengelim, ispatlama, tekrarlama, karşılaştırma , inceleme ve araştırmaya yöneltme, proje tabanlı öğrenme metotlarına başvurmak olumlu olur.     
Gülbiye ŞEN : Derslerin işlenişi esnasında monotonluktan kurtulmak amacıyla        Anlatma, Bireysel ve birlikte çalışma, Grup tartışması,                                                        Öyküleme, Yakından uzağa, problem çözme, rol yapma, tekrarlama, örnek olay inceleme, pandomim, tartışma, dramatizasyon, soru cevap, tümdengelim- tümevarım, gezi gözlem ve inceleme, çoklu zeka etkinlikleri gibi yöntem ve teknikler uygulanmalıdır.Levent KARADAĞ:Araç-gereç olarak Türkçe sözlük,imla klavuzu,cetvel takımı,geometrik şekiller,top,oyun hamuru,para,gazeteler,elişi kağıtları ,dünya ve vücut modelleri kullanılabilir.
4.      Ölçme ve değerlendirme                     Levent KARADAĞ :Ölçme değerlendirme için İlköğretim Kurumları Yönetmeliğinin ilgili maddeleri incelenerek bu yönergeler doğrultusunda ölçme ve değerlendirme yapılmalı.
5. Proje ve performans görev konularının belirlenmesi
 Gülbiye ŞEN: Proje görevlerinin öğretim yılının II.yarısında verilmesi daha uygun olur. Ortak kararlaştırılan performans görevleri ve projeler aşağıda belirtilmiştir.
TÜRKÇE PERFORMANS ÖDEVLERİPERFORMANS ÖDEVİNİN VERİLİŞ TARİHİ:   PERFORMANS ÖDEVİNİN TESLİM EDİLİŞ TARİHİ:

ÖDEV KONUSU
1. Türkiye ile ilgili bir şiir yazılması
2. Atatürk’e mektup yazarak duygularınızın ifade edilmesi.
3. Atatürk’ü tanıtıcı bir yazının yazılması.
4. Kutladığımız bayramların isimlerinin   yazılması. Büyüklerinizle eski bayramlar konulu bir söyleşi yapılması. En çok sevdiğiniz bayram hangisidir? Neden? Bayramda çocuk konulu kısa bir yazı yazılması.
HAYAT BİLGİSİ PERFORMANS ÖDEVLERİPERFORMANS ÖDEVİNİN VERİLİŞ TARİHİ:   PERFORMANS ÖDEVİNİN TESLİM EDİLİŞ TARİHİ: 

ÖDEV KONUSU
1.Okulumuzun tarihinin  araştırılması.
2. Kişisel bakımımız için yapmamız gerekenlerin resimlerle ve yazılarla açıklanması.
3. Trafik işaretleriyle ile ilgili bir tablo oluşturulması.
4. Çevre kirliliğinin nedenlerini araştırılması.
MATEMATİK  PERFORMANS ÖDEVLERİPERFORMANS ÖDEVİNİN VERİLİŞ TARİHİ:   02 Aralık 2009PERFORMANS ÖDEVİNİN TESLİM EDİLİŞ TARİHİ:  14 Aralık  2009

ÖDEV KONUSU
1. Tek ve çift sayıları tanıtıcı bir afiş hazırlanması.
2. Örüntü tablosu oluşturulması.
3. Ağırlık,uzunluk,zaman,sıvı ölçme araçlarının tanıtılması.
4. Romen rakamları tablosu hazırlanması.5. Koni,silindir,üçgen piramit,küp,dikdörtgen prizma kartondan modellerinin yapılması.
GÖRSEL SANATLAR PERFORMASN ÖDEVİPERFORMANS ÖDEVİNİN VERİLİŞ TARİHİ:   PERFORMANS ÖDEVİNİN TESLİM EDİLİŞ TARİHİ: 
ÖDEV KONUSU
1. Doğal afetler konulu resim çalışması yapınız.
2. Kirli ve temiz çevre başlıklı iki ayrı resim çalışması oluşturarak, resmi hangi duygularla oluşturduğunun anlattırılması.
PROJE ÖDEVİNİN VERİLİŞ TARİHİ:     PROJE  ÖDEVİNİN TESLİM EDİLİŞ TARİHİ:  TÜRKÇE PROJE ÖDEVLERİ   

SIRA NO ÖDEV KONUSU
1 Üretimden tüketime ürünlerin öyküsünün yazılması  (Ürünü kendisi belirleyecek)
2 Hayvanları tanıtıcı kartların hazırlanması.
3 Arkadaşlarınıza yada sevdiğiniz kişiye bayram kutlama tebriği tasarlanıp yazılması.
PROJE ÖDEVİNİN VERİLİŞ TARİHİ: PROJE  ÖDEVİNİN TESLİM EDİLİŞ TARİHİ:  HAYAT BİLGİSİ PROJE ÖDEVLERİ
SIRA NO ÖDEV KONUSU
1 Bir aylık hava gözlem grafiği düzenlenmesi.
2 Atatürk devrimlerini anlatan bir panonun hazırlanması.
3 Tohumdaki değişikliklerin gözlemlenerek bir rapor haline getirilmesi.
PROJE ÖDEVİNİN VERİLİŞ TARİHİ:  PROJE  ÖDEVİNİN TESLİM EDİLİŞ TARİHİ: MATEMATİK PROJE ÖDEVLERİ
SIRA NO ÖDEV KONUSU
1 Geometrik şekilleri tanıtıcı bir afiş hazırlanması. Sınıfa sunularak ve sınıfta sergilenmesi.
2 Bir metre yapılması. ( karton, plastik, tahta vb. malzemeleri kullanarak.)
3 Bir kumbara yapılması.
4 Paralarımızı tanıtan bir tablo hazırlanması.
PROJE ÖDEVİNİN VERİLİŞ TARİHİ:  .PROJE  ÖDEVİNİN TESLİM EDİLİŞ TARİHİ: GÖRSEL SANATLAR PROJE ÖDEVLERİ
ÖDEV KONUSU
1. Elişi kağıdıyla kolaj ( yırt yapıştır) çalışması yapılması.
2. Oyun hamuruyla prizmalar oluşturulması.
BEDEN EĞİTİMİ PROJE ÖDEVLERİPROJE ÖDEVİNİN VERİLİŞ TARİHİ:  PROJE  ÖDEVİNİN TESLİM EDİLİŞ TARİHİ:
ÖDEV KONUSU
1. Dünya ve olimpiyat şampiyonu olmuş bir sporcumuzun yaşamının araştırılması.
2. Belirlediği bir spor dalının oyun şekli ve kurallarının hazırlanması.
6. Sınıflarda kitaplık oluşturulması Ahmet ASLAN : Sınıflarda öğrencilerin de getireceği kitaplarla kitaplık oluşturulmalı. İlgili kulübe kitaplık defteri tutturulmalı.
7. Uygulamada karşılaşılan güçlükler üzerinde durulup, çözüm yollarının aranması  Gülbiye ŞEN : Öğrencilerin daha akıcı okuyabilmeleri için onlara kitap okuma alışkanlığı kazandırmalıyız.Levent KARADAĞ: “Öğrenmeyen öğrenci yoktur ”prensibinden hareket ederek, öğrenmede güçlük çeken öğrencilere yeterli zaman tanınmalıdır.Ahmet ASLAN : Yeni bir konuya geçmeden önce daha önce öğrenilen konuyla ilgili olarak öğrencilerin ön öğrenmeleri kontrol edilmelidir.
8. Dilek ,temenniler ve kapanış Yeni  eğitim-öğretim yılının;  öğrencilere, öğretmenlere ve okulumuza başarı getirmesini dileyerek  toplantıya son   verildi.
KARARLAR
1. Planlama yapılırken çevre şartları ve öğrenci  seviyeleri dikkate alınacak.2. Kılavuz kitabı olmayan seçmeli derslerimiz için ünitelendirilmiş  yıllık ve günlük planların hazırlanmasına karar verildi.3. Dersler görsel  kaynaklarla (tv.projeksiyon ,vcd ) desteklenecek ve laboratuar  kullanılacak.   4. Ölçme değerlendirme için İlköğretim Kurumları Yönetmeliğinin ilgili maddeleri incelenerek bu yönergeler doğrultusunda ölçme ve değerlendirme yapılacak.5. Ortak kararlaştırılan performans görevleri ve projeler uygulanacak.6.Sınıflarda öğrencilerin de getireceği kitaplarla kitaplık oluşturulacak. 7.Anlatma, Bireysel ve birlikte çalışma, Grup tartışması,                                                        Öyküleme, Yakından uzağa, problem çözme, rol yapma, tekrarlama, örnek olay inceleme, pandomim, tartışma, dramatizasyon, soru cevap, tümdengelim- tümevarım, gezi gözlem ve inceleme, çoklu zeka etkinliklerinin uygulanmasına karar verildi.8. : “Öğrenmeyen öğrenci yoktur ”prensibinden hareket ederek, öğrenmede güçlük çeken öğrencilere yeterli zaman tanınacak.9. Öğrencilere kitap okuma alışkanlığı kazandırılacak.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder