………………….. ÖĞRETİM YILI …………………. İLKÖĞRETİM OKULU 3.SINIF ZÜMRE ÖĞRETMENLER KURULU1.DÖNEM SENE BAŞI TOPLANTI TUTANAĞI
Toplantı Tarihi : Toplantı Yeri : Toplantı Saati : Toplantı No : 1 Toplantıya Katılanlar:
GÜNDEM:
1. Açılış
2. Eğitim ve öğretim programlarının incelenmesi, ortak bir anlayışla ünitelendirilmiş yıllık ve günlük planların yapılması ve planların uygulamasında birlik sağlanması.3. Öğretim metot ve tekniklerinin incelenmesi, kullanılacak araç ve gereçlerin tespiti.4. Ölçme ve değerlendirme.5. Proje ve performans görev konularının belirlenmesi6. Sınıflarda kitaplık oluşturulması. 7.Uygulamada karşılaşılan güçlükler üzerinde durulup, çözüm yollarının aranması8. Dilek ,temenniler ve kapanış.
GÖRÜŞMELER1. AÇILIŞ
Sınıf Zümre Öğretmenler Kurulu yukarıda yeri, zamanı ve saati belirtilmiş olan tarihte toplandı. Zümre Gündemi okundu.
2. Eğitim ve öğretim programlarının incelenmesi, ortak bir anlayışla ünitelendirilmiş yıllık ve günlük planların yapılması ve planların uygulamasında birlik sağlanması.
Levent KARADAĞ : Planlama yapılırken çevre şartları , öğrenci seviyeleri dikkate alınmalı. Ahmet ASLAN: Klavuz kitabı bulunan dersler için günlük plan yapılmıyor,diğer dersler için ise günlük planların yapılması gerekiyor. 3. Öğretim metot ve tekniklerinin incelenmesi, kullanılacak araç ve gereçlerin tespiti.
Levent KARADAĞ : Sınıfın teknolojik yönden donanımının sağlanması (projeksiyon-bilgisayar) başarıyı olumlu etkiledi.Ahmet ASLAN: Müzik , resim, beden eğitimi gibi uygulamalı derslerde derslerin eğlenceli geçmesi için araç-gereç donanımının sağlanması gerekli. Zerrin FİLİZ : Derslerin işlenişi esnasında monotonluktan kurtulmak amacıyla değişik metot ve tekniklerin kullanılması yararlı olur, programda özellikle Hayat Bilgisi programında her ünitede hangi metot ve tekniklerin kullanılacağı açıklanıyor.Gülbiye ŞEN:Dersleri görsel kaynaklarla (tv,projeksiyon,vcd ) desteklenmesi ve laboratuarın kullanılması yararlı olur.Levent KARADAĞ: Konular işlenirken basitten zora doğru öğrencilere de uygulamalar yaptırılarak, işlenen konuları özelliklerine göre problem çözme, anlatım, soru-cevap, yaparak-yaşayarak öğrenme, şekille gösterme, tümevarım, tümdengelim, ispatlama, tekrarlama, karşılaştırma , inceleme ve araştırmaya yöneltme, proje tabanlı öğrenme metotlarına başvurmak olumlu olur.
Gülbiye ŞEN : Derslerin işlenişi esnasında monotonluktan kurtulmak amacıyla Anlatma, Bireysel ve birlikte çalışma, Grup tartışması, Öyküleme, Yakından uzağa, problem çözme, rol yapma, tekrarlama, örnek olay inceleme, pandomim, tartışma, dramatizasyon, soru cevap, tümdengelim- tümevarım, gezi gözlem ve inceleme, çoklu zeka etkinlikleri gibi yöntem ve teknikler uygulanmalıdır.Levent KARADAĞ:Araç-gereç olarak Türkçe sözlük,imla klavuzu,cetvel takımı,geometrik şekiller,top,oyun hamuru,para,gazeteler,elişi kağıtları ,dünya ve vücut modelleri kullanılabilir.
4. Ölçme ve değerlendirme Levent KARADAĞ :Ölçme değerlendirme için İlköğretim Kurumları Yönetmeliğinin ilgili maddeleri incelenerek bu yönergeler doğrultusunda ölçme ve değerlendirme yapılmalı.
5. Proje ve performans görev konularının belirlenmesi
Gülbiye ŞEN: Proje görevlerinin öğretim yılının II.yarısında verilmesi daha uygun olur. Ortak kararlaştırılan performans görevleri ve projeler aşağıda belirtilmiştir.
TÜRKÇE PERFORMANS ÖDEVLERİPERFORMANS ÖDEVİNİN VERİLİŞ TARİHİ: PERFORMANS ÖDEVİNİN TESLİM EDİLİŞ TARİHİ:
ÖDEV KONUSU |
1. Türkiye ile ilgili bir şiir yazılması |
2. Atatürk’e mektup yazarak duygularınızın ifade edilmesi. |
3. Atatürk’ü tanıtıcı bir yazının yazılması. |
4. Kutladığımız bayramların isimlerinin yazılması. Büyüklerinizle eski bayramlar konulu bir söyleşi yapılması. En çok sevdiğiniz bayram hangisidir? Neden? Bayramda çocuk konulu kısa bir yazı yazılması. |
ÖDEV KONUSU |
1.Okulumuzun tarihinin araştırılması. |
2. Kişisel bakımımız için yapmamız gerekenlerin resimlerle ve yazılarla açıklanması. |
3. Trafik işaretleriyle ile ilgili bir tablo oluşturulması. |
4. Çevre kirliliğinin nedenlerini araştırılması. |
ÖDEV KONUSU |
1. Tek ve çift sayıları tanıtıcı bir afiş hazırlanması. |
2. Örüntü tablosu oluşturulması. |
3. Ağırlık,uzunluk,zaman,sıvı ölçme araçlarının tanıtılması. |
4. Romen rakamları tablosu hazırlanması.5. Koni,silindir,üçgen piramit,küp,dikdörtgen prizma kartondan modellerinin yapılması. |
ÖDEV KONUSU |
1. Doğal afetler konulu resim çalışması yapınız. |
2. Kirli ve temiz çevre başlıklı iki ayrı resim çalışması oluşturarak, resmi hangi duygularla oluşturduğunun anlattırılması. |
SIRA NO | ÖDEV KONUSU |
1 | Üretimden tüketime ürünlerin öyküsünün yazılması (Ürünü kendisi belirleyecek) |
2 | Hayvanları tanıtıcı kartların hazırlanması. |
3 | Arkadaşlarınıza yada sevdiğiniz kişiye bayram kutlama tebriği tasarlanıp yazılması. |
SIRA NO | ÖDEV KONUSU |
1 | Bir aylık hava gözlem grafiği düzenlenmesi. |
2 | Atatürk devrimlerini anlatan bir panonun hazırlanması. |
3 | Tohumdaki değişikliklerin gözlemlenerek bir rapor haline getirilmesi. |
SIRA NO | ÖDEV KONUSU |
1 | Geometrik şekilleri tanıtıcı bir afiş hazırlanması. Sınıfa sunularak ve sınıfta sergilenmesi. |
2 | Bir metre yapılması. ( karton, plastik, tahta vb. malzemeleri kullanarak.) |
3 | Bir kumbara yapılması. |
4 | Paralarımızı tanıtan bir tablo hazırlanması. |
ÖDEV KONUSU |
1. Elişi kağıdıyla kolaj ( yırt yapıştır) çalışması yapılması. |
2. Oyun hamuruyla prizmalar oluşturulması. |
ÖDEV KONUSU |
1. Dünya ve olimpiyat şampiyonu olmuş bir sporcumuzun yaşamının araştırılması. |
2. Belirlediği bir spor dalının oyun şekli ve kurallarının hazırlanması. |
7. Uygulamada karşılaşılan güçlükler üzerinde durulup, çözüm yollarının aranması Gülbiye ŞEN : Öğrencilerin daha akıcı okuyabilmeleri için onlara kitap okuma alışkanlığı kazandırmalıyız.Levent KARADAĞ: “Öğrenmeyen öğrenci yoktur ”prensibinden hareket ederek, öğrenmede güçlük çeken öğrencilere yeterli zaman tanınmalıdır.Ahmet ASLAN : Yeni bir konuya geçmeden önce daha önce öğrenilen konuyla ilgili olarak öğrencilerin ön öğrenmeleri kontrol edilmelidir.
8. Dilek ,temenniler ve kapanış Yeni eğitim-öğretim yılının; öğrencilere, öğretmenlere ve okulumuza başarı getirmesini dileyerek toplantıya son verildi.
KARARLAR
1. Planlama yapılırken çevre şartları ve öğrenci seviyeleri dikkate alınacak.2. Kılavuz kitabı olmayan seçmeli derslerimiz için ünitelendirilmiş yıllık ve günlük planların hazırlanmasına karar verildi.3. Dersler görsel kaynaklarla (tv.projeksiyon ,vcd ) desteklenecek ve laboratuar kullanılacak. 4. Ölçme değerlendirme için İlköğretim Kurumları Yönetmeliğinin ilgili maddeleri incelenerek bu yönergeler doğrultusunda ölçme ve değerlendirme yapılacak.5. Ortak kararlaştırılan performans görevleri ve projeler uygulanacak.6.Sınıflarda öğrencilerin de getireceği kitaplarla kitaplık oluşturulacak. 7.Anlatma, Bireysel ve birlikte çalışma, Grup tartışması, Öyküleme, Yakından uzağa, problem çözme, rol yapma, tekrarlama, örnek olay inceleme, pandomim, tartışma, dramatizasyon, soru cevap, tümdengelim- tümevarım, gezi gözlem ve inceleme, çoklu zeka etkinliklerinin uygulanmasına karar verildi.8. : “Öğrenmeyen öğrenci yoktur ”prensibinden hareket ederek, öğrenmede güçlük çeken öğrencilere yeterli zaman tanınacak.9. Öğrencilere kitap okuma alışkanlığı kazandırılacak.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder